onsdag 4 juli 2007

LEGACY

En skön låt om arvet och minnen som vi lämnar efter oss av Nichole Nordeman. Det är av största vikt att vi strävar varje dag att vara de bästa vi kan vara mot våra familjer och medmänniskor. Jag tycker själv att det är väldigt svårt mellanåt att leva upp till det när vardagen är som mest stressig. Det är dock mitt motto och mål i livet att känna att jag har gjort det allra bästa för mina barn. Att de aldrig ska tveka att de var älskade, oavsett hur jag har varit mot de. Barnen är det främsta anledningen till att jag ifrågesätter mitt eget beteende, för som alla vet lär vi barnen genom vårt eget handlandet, inte bara genom våra ord. Min bön för denna dag är att vara närvarande och se mina barn i ögonen, krama de mycket och pussa massor. All leva i stunden och älska nuet, trots skriken och bråken. Vilket är ditt motto ?

Inga kommentarer: